Op dit moment opent in Utrecht de grootste technologische beurs zijn deuren. U heeft alles op orde. De stand ligt klaar, de opzetters er van zijn geregeld, de communicatie met de beursorganisatie is waterdicht en u bent de laatste hand aan het leggen aan de briefing voor de standbemanning. Wat ziet u over het hoofd?
U kreeg al wat verzoeken van diverse kanten voor het inleveren van de noviteiten die u wilt laten zien op de stand. Maar het schoot er bij in om iets op papier te krijgen en in te sturen. Bovendien kent u uw klanten het beste toch? Om nog maar te zwijgen over het budget waarvan het einde al behoorlijk in zicht komt.
Toch leert de ervaring dat het de moeite loont even met die productmanager(s) om tafel te gaan zitten. Zij weten als geen ander wat het product kan en doet en u weet als geen ander dat te vertalen in hapklare brokken voor de vakbladen om op te nemen. Free publicity-mogelijkheden genoeg maar hun sluitingsdatum ligt al gauw een maand voor het begin van de beurs en daar is het nu te laat voor. Maar nu even om tafel scheelt ook na de beurs een hoop stress want bij de follow up van alle leads daar, trekt u de informatie zo van uw PC of misschien zelfs wel van uw bureaublad.
Ook online kunt u er nog het een en ander mee. En meer en meer is dan peilbaar wie het allemaal leest.
‘U heeft nog tien dagen om een staatslot te kopen’. Kent u die kreet? Een kattenbelletje! Want nu geldt: u heeft nog twee weken om de beurs optimaal over het voetlicht te brengen bij uw (potentiële) klanten. En ook geldt ‘beter goed gejat dan slecht verzonnen’ dus gewoon even bij collega’s kijken en dan uw eigen plan trekken. U ziet al het is niet moeilijk om de beursvoorbereiding nog even een laatste boost te geven.