De klok en de klepel

U heeft er vast wel eens van gehoord: contentmarketing. En misschien handelt u er al jaren naar maar nu heeft ‘het beestje dan een naam’. Het gaat er namelijk om dat u uw boodschap zo niet-commercieel mogelijk verpakt en vooral u laat voorstaan op de kennisdeling van alles wat u in huis heeft.

Laat uw werknemers hun wetenswaardigheden delen via social media en de klanten verdringen zich op uw stoep. Ik chargeer een beetje omdat ik onlangs werd getriggerd op een bijeenkomst waar diegene die dit debiteerde, even een paar stappen oversloeg.

Want de kracht zit hem nog altijd in de herhaling! Dus, ja uw medewerkers via Linkedin en Facebook laten vertellen hoe leuk ze het bij uw bedrijf hebben en wat ze allemaal leren, helpt. Probeer er niet te krampachtig over te doen en ze voor te schrijven dat u eerst alles wilt zien wat ze gaan ‘delen’. Hierbij geldt: ‘als u het goed doet, heeft u niets te verbergen’ en dan kunt u beter zo transparant mogelijk zijn. Een van mijn opdrachtgevers heeft dat goed begrepen: zo veel mogelijk toegankelijk maken voor iedereen. Maar heel knap, het business model dat er aanhangt klopt kennelijk. Want het is niet alleen maar geven maar het levert ook wat op waar dan vervolgens weer nieuwe content mee gemaakt kan worden, via mij bijvoorbeeld.

En dat brengt mij op dat ‘een paar stappen overslaan’. Contentmarketing impliceert vele manieren, en niet allemaal ‘gratis’. Beperk u niet maar pak breed uit. U komt een heel eind met bovenstaande aangevuld met beurzen, advertenties of allerlei andere creatieve uitingen die u kunt verzinnen. De kracht zit hem in de herhaling en een consistent verhaal!

Want ethos, pathos en logos vertellen een ‘natuurlijk’ verhaal, betoogde Wouter Bos ooit bij Dwdd Academy. Als u bezieling legt in wat u vertelt, de indruk wekt dat u deugt en een goede onderbouwing geeft, vertrouwen klanten u op ‘uw blauwe ogen’.

Ook al hoef ik het eigenlijk niet te benadrukken: “Komt u er zelf niet helemaal uit? Ik help u graag.” Maar ja de kracht zit hem in de herhaling.

 

En u na de kop boven dit artikel maar denken dat ik het over kerstklokken ging hebben……

Ik wens u fijne feestdagen en een gezond 2017!

Blader door het archief